2009-08-18

Så försöker jag ta plats i skoldebatten!

Pedagogerna måste ta plats i skoldebatten, skriver professor Bengt Persson i GP. Ja, det är viktigt kan jag instämma. Vill bara säga att jag finns här på min blogg för att debattera. Funderade en hel del på vad jag skulle välja för forum för att föra fram forskningskunskap. Fastnade så småningom för bloggen och en stil där jag tillåter mig själv att vara mer funderande och reflekterande. Det ger mig bra möjligheter att hålla i gång tänkandet kring skilda debattämnen som jag sedan kan utveckla på andra håll. Och även om det inte är ett massivt flöde av kommentarer så ger de mig ändå kraft att fortsätta, idéer att tänka vidare kring och kritik att beakta. Naturligtvis hoppas jag också att bloggen läses och att skolintresserade tar intryck och befruktas i sitt tänkande.

8 kommentarer:

  1. Jag läser och tar intryck! :-)

    SvaraRadera
  2. Och jag kommer tipsa om din blogg i nästa nummer av Skolportens 360! Du, och några få till, är undantaget som bekräftar regeln...

    / Fredrika, Skolporten

    SvaraRadera
  3. Och jag kommer tipsa om din blogg i nästa nummer av Skolportens 360. Du, och några till, är undantagen som bekräftar regeln..

    / Fredrika, Skolporten

    SvaraRadera
  4. Glädjer mig Christermagister och roligt att ni vill tipsa om bloggen Fredrika. Då kan jag förhoppningsvis få fler kommentarer att beakta :)

    SvaraRadera
  5. Jag läser så fort du skriver (lätt att hålla sig ajour med hjälp av Google Reader) =). Har även dig i min blogglista. Det är av stor vikt att vi som arbetar i skolorna tar del av den forskning som görs. Bra att ni syns i bloggvärlden.

    SvaraRadera
  6. Hej Öpedagogen! Roligt att se dig i kommentarlistan. Tar gärna del av dina funderingar.

    SvaraRadera
  7. Och jag läser och filosoferar gärna vidare när jag känner att jag har nåt att filosofera om. Skolan är en viktig plats för där finns alla våra viktiga framtidsvuxna.

    SvaraRadera
  8. Har också börjat läsa din blogg med stort intresse! Det skrivs mycket om skolan i media, men tyvärr inte så mycket vettigt.

    SvaraRadera